Jangan Salah Beli Syampu

6:09 PTG

2 minggu lepas aku ada beli body shampoo yang warna oren macam dalam gambar tu. Memang sakan la shampoo satu badan ditambah dengan bau oren yang cukup best masa mandi. Lepas seminggu guna yang oren tu bahagian badan aku jadi lain macam sikit. Bawah ketiak jadi kering dan merah macam ruam dan kat sendi lengan pon dia jadi kering macam menggelupas. Mulanya aku ingat masalah biasa bila berpeluh sebab perlis ni panas gila.

Tapi nak kata disebabkan peluh macam tak logik sebab baru-baru ni x panas sangat kalau nak banding dengan sebulan atau 2 bulan lepas. So aku ada terfikir kulit jadi merah dan naik macam ruam lepas guna syampu oren tu selama seminggu lebih. Dan 3 hari lepas aku decide stop guna syampu oren tu dan kembali guna syampu lama shokubutsu macam dalam gambar tu. Skang dah hari ke 3 dan ruam di bawah ketiak dah banyak hilang. Kat bahagian lengan yang baru nak menggelupas dah hilang terus lepas guna balik syampu shokubutsu.

Skang aku dah x pakai syampu oren tu tapi rasa sayang pulak sebab masih banyak dan bau die pon wangi. Apa pun aku x berani nak kata yang syampu oren tu tak bagus. Mungkin syampu oren tu x sesuai untuk badan aku sebab tu naik ruam merah. Siapa yang try boleh la cuba pakai syampu oren tu. Hehe

P/s : 1 syampu 1 semester aku guna. Haha


Sent from my BlackBerry® smartphone powered by U Mobile

You Might Also Like

7 ulasan

  1. shokubutsu warna oren pun wangiiiii :D

    perhhh! 1 bulan 1 botol? hehe

    BalasPadam
  2. 1 semester 1 botol la. kirenye 4 bulan 1 botol.

    BalasPadam
  3. tak pe..syampoo oren tu buat basuh keta..hahahha

    BalasPadam
  4. ok info berguna.. jgn beli body shampooo oren lalala

    BalasPadam
  5. crew fathi : haha nape ?

    diana : ha ah plan nak buat basuh kete la kak

    arin : haha shokubutsu oren best tau

    BalasPadam
  6. abih arr home valley..mesti sale jatuh lepas ni :D

    BalasPadam