Kehidupan Baru Di Ampang

9:00 PTG

 
Sebenarnya takde la baru sangat sebab aku dah menginap di Ampang selama 9 bulan tapi tak boleh kata lama jugak sebab tak sampai setahun lagi tinggal kat sini. Macam keling pulak aku cakap ni. Apa pun aku tinggal kat Ampang sebab tempat kerja memang kat bandar ni pastu rumah ke ofis pun dalam 4 km je.

Dekat je kan ofis dan tempat tinggal aku ? Takkan ofis di Ampang, tapi nak tinggal di Subang pulak kan ? Baik aku cari tempat tinggal yang dekat supaya mudah nak pergi kerja memandangkan aku pergi kerja dengan memandu jadi tak perlu redah jalan jem lama sangat.

Kawasan Ampang aku tak rasa janggal sangat sebab aku pernah praktikal di sini selama 3 bulan pada tahun 2012. Jadi tahu la serba sedikit jalan-jalan utama dan kawasan yang menarik kat sini. Cuma aku je malas nak selongkar lagi selok belok kawasan kat sini.

Cukup sekadar tahu tempat kerja, masjid, kedai-kedai makan yang best, tempat shopping, tempat lepak, dan paling penting port cuci mata. hahaha.

Sebab utama aku malas nak selongkar kawasan ampang ni adalah jalan yang jem. Tapi kalau mood rajin aku datang selalu jugak lepas habis shif pukul 12 tengah malam, terus drive pusing-pusing tengok kawasan.

Kira ok la sbb tengah malam jalan raya tak sibuk macam siang hari jadi seronok jugak la kenal kawasan. Ok tu je setakat ni. Next punye next entry aku akan cerita kalau aku ada pergi melawat tempat yang best. Kalau ade la. KALAU.


You Might Also Like

0 ulasan