Stress Gangguan Waktu Tidur

3:57 PG

Sejak beberapa bulan lepas bila jadual kerja aku banyak kepada shift petang dan juga malam, aku mengalami gangguan waktu tidur. Kalau aku kerja petang dan balik pukul 12 tengah malam, aku tak dapat terus tidur bila sampai rumah.

Tak tahu kenapa dan bila aku cuba paksa jugak, aku hanya mampu tidur dalam masa 3 jam saje dan bangun dalam pukul 3 atau 4 pagi.

Pastu kalau dah terjaga pukul 3 atau 4 pagi, memang tak dapat sambung tidur balik. Kena berjaga sampai lepas subuh atau lepas sarapan dalam pukul 9 pagi baru rasa mengantuk datang balik. Jadi kat situ la stress aku datang.

Kalau boleh dan sebolehnya aku terus nak tidur lepas habis kerja dan bangun awal dalam pukul 6:30 pagi baru la rasa normal sikit sebagai manusia.

Masa zaman belajar pernah dan banyak kali jugak kena gangguan waktu tidur disebabkan banyak main game dan layan movie. Hahaha orang lain masuk universiti tak dapat tidur sebab duk belajar tapi aku duk sibuk main game.

Tapi semua tu boleh dibetulkan kembali dalam masa sehari or dua hari dan lepas tu boleh tidur balik macam normal.

Mungkin sebab beberapa bulan ni dah terlalu biasa sangat kerja petang dan malam sampai susah nak betulkan balik waktu tidur. Apa pun aku masih mencuba untuk betulkan keadaan ni. Mungkin perlu cuba dalam seminggu atau 2 minggu untuk betulkan balik masalah ni.


Khusyuk kerja la tu kononnya ?

p/s : Kerja takde masalah. enjoy je. cuma waktu tidur je terganggu.

You Might Also Like

0 ulasan