Apabila Internet Disekat

4:51 PTG


2 hari aku terputus sambungan internet. Semuanya sebab tak bayar untuk bulan lepas. Bukannya niat tak nak bayar tapi bil aku lupa nak ambil kat peti surat masa awal bulan September lepas.

Kat rumah aku ni pelik sikit, kalau surat atau bil tak diambil pada hari ni, esok memang dah lesap sebab abang posmen consider surat tu takde pemilik.

Jadi sebab bulan lepas aku terlupa nak ambil bil pada tarikh sepatutnya menyebabkan bil tu lesap. Aku pun terus consider takpe la lagipun awal bulan Oktober nanti aku bayar untuk 2 bulan terus.

Tapi sebelum masuk bulan Oktober, internet aku dah disekat dan bila bukak internet browser terus dapat mesej macam dalam gambar kat atas.

Ah sudah !!! Guane ni ?? Hari ke 2 kene sekat iaitu hari ni aku terus pergi TM Center dengan niat nak tanya macam mana nak bayar internet kalau tak ada bil.

Bila sampai je dan tanya orang tugas kat situ baru tahu bahawa diorang boleh printkan bil. Lepas print bil aku pun terus bayar untuk 2 bulan terus supaya tenang sikit hati bil dah selesai bayar.

Tapi yang aku kecewa kat bil tu dia macam ada tulis pasal Blacklist Tagging. Kalau boleh aku taknak ade rekod pernah kena blacklist sebab bayar lambat tapi nak buat macam mana nasi dah jadi bubur. Haihhh,

p/s : Boleh sambung main online game. Yeahhh

You Might Also Like

0 ulasan