Culture Shock Kehidupan di Kuala Lumpur

10:33 PTG


Culture Shock Kehidupan di Kuala Lumpur yang pertama aku alami adalah di kedai mamak. Masa tu baru 2 hari aku tinggal di Pandan Indah dan kedai makan yang pertama aku lawat adalah kedai mamak.

Kedai lain aku tak tahu lagi sebab masih baru menginap kat situ. Kena ambil masa juga nak cari kedai makan yang menarik berhampiran sekitar  tempat tinggal.

So aku tengah makan roti Nan Cheese dan juga kopi ais kat kedai mamak tu. Tengah sedap menjamu selera, aku ada dengar suara seorang brader kat belakang. Suara brader tu agak kuat macam saja nak kasi meja berdekatan dengar ape yang die sedang borak.

Tiba-tiba....

Tiba-tiba brader belakang aku tadi pun cakap la pasal projek ratus ribu ringgit. bla bla bla. lumayan. bla bla bla... masyuk beb... bla bla bla.

Aku yang tengah aman hirup kopi ais hampir tersembur dibuatnya. Nasib baik tak tersembur kopi ais aku, kalau tersembur mesti ramai tengok pelik.

Ale utoooo.... Lanjiao.... punye brader tu. Lepak mamak sembang kencang pasal projek ratus ribu. Kalo lepak hotel logik la jugak brader nak sembang kencang. Dah la sembang kuat kacau aku nak makan je.

p/s : Mula dari saat tu aku trauma nak pergi kedai mamak di sekitar KL.

You Might Also Like

4 ulasan

  1. saja nk tarik perhatian kot.. nak kata dia kaya...hihihi

    BalasPadam
  2. saja nk tarik perhatian kot.. nak kata dia kaya...hihihi

    BalasPadam
  3. dia tak sengaja. sabau sabau.haha

    BalasPadam
  4. Zarulfarhana : mungkin la kot. ataupun die betul2 kaya. jeng3


    teesaz : susah nak sabau dengan perangai orang macam ni

    BalasPadam