Blog Diserang Post Mengarut

6:18 PTG


Hari tu dah kena sekali. Kali ni kena lagi bila Blog Diserang Post Mengarut ataupun dikenali sebagai spam post. Aku rasa kali ni terjadi sejak aku aktifkan mobile blogging. Tapi ni hanya anggaran aku je sebab aku sendiri tak tahu kenapa boleh kena spam post yang banyak.

Aku aktifkan kembali mobile blogging sejak bertukar menggunakan telefon pintar supaya memudahkan aku untuk update entri blog. 

Dua tiga hari selepas aktifkan mobile blogging, terus nampak spam post. Bagi yang tak tahu, spam post ni adalah blog publish content secara automatik. Seolah-olah ada orang log in blog, tulis post kemudian publish tanpa pengetahuan aku. Magik kan ???

Buat masa ni aku baru selesai update sekuriti untuk mobile blogging dengan menukar keyword. Diharapkan dengan menukar keyword pada mobile blogging dapat elakkan daripada terjadi lagi spam post.

p/s : Kalau x menjadi jugak, kena overhaul seluruh blog buang link yang mencurigakan.

You Might Also Like

5 ulasan

  1. bahaya kalau post pelik2 yang keluar secara automatik ni...

    BalasPadam
  2. hohoooo. bahayaaaa. kang ada post yang pelik2 yang mencalarkan nama penulis. kan bahaya tu.

    BalasPadam
  3. zarul farhana : agak bahaya jugak la sampai automatik boleh post kat blog ni.

    Ezad : huhu memang semuanya post yang pelik2. tu yg geram

    Tia : pelik sangat tu x de la sbb semuanya post dlm english.

    BalasPadam
  4. sekarang mana mana pun bahaya , internet pun bahaya

    BalasPadam