Sekitar Majlis Konvokesyen UITM Shah Alam Kali Ke 84

8:17 PTG

Sekarang ni musim konvokesyen bagi pelajar lepasan uitm. Adik aku turut konvo setelah hampir setahun habis belajar sejak dari tahun lepas lagi. Macam biasa bila ada ahli keluarga yang konvo, seluruh keluarga turut hadir untuk meraikan majlis yang bersejarah dalam hidup ni.

Pada 26 April 2016 ( Selasa ), adik aku telah selamat menjalani majlis konvo pada sesi petang. Yang turut hadir ke majlis tu adalah, Aku, Ayah, Mak, Adik bongsu, Adik ipar, anak sedara, dan adik aku sendiri.

Majlis selesai dalam pukul 5 petang dan sepanjang hari tu aku sempat ambil beberapa gambar untuk menunjukkan suasana di sana. Jom layan gambar-gambar di bawah :


Turun dari hotel untuk pergi ke masjlis konvokesyen.
 

Ibu bapa dan graduan menunggu bas untuk masuk ke uitm.
 


Lepas beratur dan tunggu jap, akhirnya dapat naik bas.

Dewan Tuanku Canselor.


Naik tangga menuju ke dewan tempat berlangsungnya majlis konvo.

Ada yang dah konvo sesi pagi dan ada yang sedia untuk sesi petang.




Anak sedara yang menunggu mama dia selesai konvo.




Ibu bapa dan ahli keluarga sedang tengok majlis berlangsung di skrin tv.

Selesai majlis, semua berangkat pulang dengan bas yang telah disediakan oleh pihak uitm.

Makan-makan dulu sebelum balik hotel. Penat dari tengah hari sampai petang.

Sepanjang majlis, aku berpuas hati dengan perkhidmatan yang disediakan dari pengangkutan bas uitm sehingga ke tempat ibu bapa menunggu anak mereka.

Yang agak kurang bernasib baik bagi ahli keluarga aku adalah mencari parking kerana bangunan yang menyediakan khidmat parking sudah penuh dan menyebabkan kami terpaksa pusing kawasan sekitar dalam keadaan panas terik untuk mencari parking.

Selain itu bagi aku gerai makanan yang menjual makanan dan minuman mengenakan harga yang agak melampau dan mahal. Semoga pihak uitm dapat memantau harga makanan dan minuman yang dijual di khemah yang disediakan pada masa hadapan.

Sekian...

You Might Also Like

0 ulasan