Aku Dan Bisnes Kecilan

7:03 PTG

[ Post ni ditaip pada hari Isnin, 20 June 2016, tapi aku lupa nak publish. Anggap je la hari ni sebagai Isnin bila baca post ni ye. hahaha ]


Hari ni adalah hari Isnin. Mesti korang ingat Isnin aku agak hambar macam korang kan ? Sebenarnya tak hambar macam minggu lepas sebab semalam aku berjaya siapkan order pelanggan Detik Instax dengan cepat. Haha. Dari tengah hari semalam lagi aku pulun edit beratus gambar dan petang lepas asar terus print, dan malam wife bru potong gambar kemudian masuk dalam sampul surat.

Nasib baik aku letak limit siapa yang bayar sebelum 5 petang, akan join postage isnin. Kalau tak letak limit, lepas buka puasa pun ada yang baru bayar untuk 150+ gambar. Memang nangis ah nak siapkan lagi 150 gambar dalam 1 malam.

Tapi tu la ramai pelanggan tak faham. Bayar hari ni dan esok diorang terus nak postage. Kalo 8 orang bayar serentak dalam 1 malam dan sorang tu bagi 100 gambar, boleh mati aku nak edit dan potong 800 gambar dalam 1 malam tauuuu.

Ehh banyak pulak aku komplen dalam post ni. Bukan nak mengeluh sangat cuma aku buat bisnes ni pun sekadar part time je tapi tak sangka pulak sambutan agak bagus sampaikan aku tak cukup masa nak siapkan semua benda ditambah lagi aku pulak ada kerja tetap yang masuk ikut shif.

Ok lah aku nak stop menulis nanti banyak sangat pulak komplen tak bagus pulak. 

Sekian...


You Might Also Like

0 ulasan